Antalya’da iklim değişikliğiyle mücadele için önemli bir adım atıldı. Avrupa Birliği destekli ‘CLIMAAX-MUHIR Projesi’ kapsamında gerçekleştirilen ‘Bilimden Eyleme II: Antalya Kentsel Isı Adası ve Aşırı Sıcaklara Karşı Eylem Planı Katkı Çalıştayı’, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlendi.
Çalıştayda, Antalya’nın iklim değişikliği ve aşırı sıcaklardan etkilenme potansiyeli üzerinde duruldu. Kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve uzmanlar, iklim değişikliğinin kent üzerindeki etkilerini tartıştı. Etkinlik kapsamında sunumlar yapıldı ve yuvarlak masa toplantıları düzenlendi.
Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Çiğdem Hacıoğlu, iklim değişikliğinin etkilerini ilk kez 2021 yılında Manavgat’ta yaşanan orman yangınları sırasında hissettiklerini belirtti. Ardından Kumluca’da sel felaketi ve Kepez’de yaşanan yoğun yağışlar sonrası afetler yaşandığını ifade etti. Bu olayların ardından 2022 yılında Türkiye’nin ilk ‘İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Daire Başkanlığı’nı kurduklarını dile getirdi.
Uzman Araştırmacı Dr. Fulya Kandemir ise ‘CLIMAAX Bulguları Işığında Antalya’da Aşırı Sıcaklar ve Kentsel Isı Adası’ konulu sunumunda, 19 ilçede sıcak hava dalgaları ve kentsel ısı adasına bağlı risk analizlerinin gerçekleştirildiğini belirtti. Ayrıca, Antalya’nın ’50°C’de 50 Şehir’ girişimine dahil edilerek önemli bir taahhüt verdiğini ve ‘Sıcaklarla Mücadele’ ortaklığına katılmaya hak kazandığını açıkladı.
antalyahabermerkezi.com, Antalya ve çevresinden en güncel Antalya Haber ve Antalya Haberlerini hızlı, doğru ve tarafsız şekilde okuyucularına sunar. Antalya Son Dakika gelişmelerini anlık olarak takip edebileceğiniz güvenilir haber platformudur.